5 pomysłów na zdrowe śniadanie do biura

Cały czas w biegu. Rano w pośpiechu szykujesz się do wyjścia, w pracy biegasz ze spotkania na spotkanie i z konferencji na konferencję, po pracy odbierasz dzieci z przedszkola lub szkoły, robisz zakupy i tak w kółko. Stresujący tryb życia i towarzysząca mu ciągłą pogoń za sprawunkami i obowiązkami może być nie tylko męcząca, ale może również mieć zgubny wpływ na nasze zdrowie i ogólną kondycję organizmu. Warto więc zadbać o siebie i nie zapominać o tym, by dobrze się odżywiać. Jeśli wiesz, że czeka Cię pracowity dzień, gdzie możesz zwyczajnie nie mieć czasu na przerwę, przygotuj sobie pełnowartościowe drugie śniadanie lub lunch, który zjesz w pracy. Uprzedzamy, że to kwestia nawyków, ale zapakowanie smacznych przekąsek do śniadaniówki nie zajmuje wcale dużo czasu. Z pewnością szybko przyzwyczaisz się do myśli, żeby wygospodarować dosłownie kilka dodatkowych minut o poranku, by je przygotować. Skorzystasz na tym nie tylko Ty, ale również inni domownicy, którzy z radością pomogą Ci w przyrządzaniu takiego posiłku i sami tez na tym skorzystają i zapakują je do swoich lunboxów. Przygotowaliśmy dzisiaj 5 pomysłów na szybkie i łatwe w przygotowaniu śniadanie, które zabierzesz ze sobą do biura. Smaczne i zdrowe, zapakowane w szczelny pojemnik do przechowywania żywności przekąski umilą każdy, nawet najbardziej pracowity dzień. Zaczynamy?

sniadaniowki ze zdrowymi posilkami

Przepyszny bajgiel z pastą z awokado i jajkiem

Ta łatwa w przygotowaniu przekąska stanowi nie tylko pyszne, ale również pożywne i zdrowe śniadanie, które z pewnością możesz zabrać ze sobą do biura. Jak przygotować tę przekąskę? Umyj i obierz awokado, wyłuskaj środek owocu do miseczki i przygotuj pastę według swoich własnych preferencji. My proponujemy doprawić ją solą i szczyptą pieprzu oraz rozgniecionym ząbkiem czosnku. Wskazówka – jeśli lubisz bardziej intensywny smak czosnku przygotuj pastę pod wieczór, by miała szansę przegryźć się przez noc w lodówce. Dokładnie wymieszaną pastą posmaruj rozkrojonego bajgla. Ugotowane na twardo jajko pokrój w plasterki i ułóż na wierzchu. Jeśli wolisz jajko w nieco innej formie, możesz też przygotować jajko sadzone – nada się idealnie! Całość zapakuj do śniadaniówki. Jeśli wielkość i pojemności śniadaniówki Ci na to pozwala, dodaj do śniadania na przykład kilka pomidorków koktajlowych. I gotowe! Pysznie i zdrowo! A dlaczego wybieramy awokado? Przede wszystkim dlatego, że zawiera dobroczynne kwasy omega-9 i omega-3, tak ważne w naszej diecie oraz daje uczucie sytości na długo.

bajgiel

Owsianka z jabłkiem i cynamonem

To pomysł na zdrowe śniadanie szczególnie dla osób, które bardzo rygorystycznie podchodzą do swojej codziennej diety i zwracają uwagę na wartości odżywcze posiłków. Owsianka jest źródłem energii, a płatki owsiane to samo zdrowie! Zawierają przeciwutleniacze, które spowalniają proces starzenia się organizmu oraz są bogatym źródłem witaminy B. Przygotowanie takiego śniadania również nie zajmie dużo czasu! Płatki owsiane zalej pod wieczór ciepłą wodą i odstaw. Rano dodaj jogurt naturalny (wystarczy pół kubeczka), pokrojone w łódeczki lub plasterki, obrane jabłko, płaską łyżeczkę miodu i szczyptę cynamonu. Gotowe! Czy to nie proste?

zdrowe sniadanie

Pudding chia z kiwi i jabłkami

Nasiona chia stały się niezwykle popularne, głównie ze względu na ich właściwości odżywcze, ale także dlatego, że idealnie komponuje się z innymi składnikami i daje naprawdę dużo możliwości podania. Nasiona chia są bogatym źródłem potasu, który reguluje ciśnienie krwi oraz błonnika wspomagającego prawidłową pracę jelit. Przygotowanie puddingu należy zacząć dzień wcześniej. Nasiona połącz z połową szklanki mleka oraz łyżeczką miodu i odstaw. Rano dodaj pokrojone kiwi i jabłka i gotowe! Oczywiście zamiast kiwi i jabłka możesz wybrać dowolne, ulubione owoce.

pudding chia z kiwi

Omlet z szynką długo dojrzewającą i szczypiorkiem

Oto pomysł na śniadanie, które, w zależności od preferencji, można spożywać zarówno na zimno jak i ciepło. Przygotowanie zajmuje dosłownie kilka minut, a pyszne i sycące śniadanie można zapakować do śniadaniówki i zabrać ze sobą do pracy lub zapakować dzieciom do szkoły. Dwa jajka roztrzep w miseczce z dodatkiem dwóch łyżek śmietanki 30%. Dodaj szczyptę soli i pieprzu. Na patelni rozgrzej masło i delikatnie podsmaż szynkę z dwóch stron, następnie zdejmij z patelni i odłóż. Wlej wcześniej przygotowaną masę ja patelnię i usmaż omlet po obu stronach. Gotowy placek przełóż na talerzyk, ułóż na jednej połówce szynkę, dodaj roszponkę lub rukolę i złóż placek na pół. Oto śniadanie w 5 minut!

omlet gotowy do wlozenia do sniadaniowki

Orkiszowe pancakes z owocami

Zdrowsza alternatywa dla tradycyjnych, amerykańskich naleśników podawanych zazwyczaj z syropem klonowym. My proponujemy zastąpić mąkę pszenną zdrowszą mąką orkiszową. Szklankę mąki przesiej nad miseczką, dodaj łyżeczkę sody oczyszczonej, dwa jajka oraz jogurt naturalny, około 350g. Ciasto na naleśniki dokładnie wymieszaj tak, aby pozbyć się wszelkich grudek. Placuszki usmaż na oleju kokosowym aż się zarumienią. Pancakes możesz podawać z ulubionymi owocami, my proponujemy borówki oraz maliny. Smacznego!

zdrowe placuszki