Najbardziej przydatne artykuły biurowe

Praca w domu to dziś powszechna praktyka. Powstałą zetem potrzeba organizacji domowego biura — wygodnej i ergonomicznej przestrzeni do pracy. Podpowiadamy jak urządzić taki kącik i jak go wyposażyć, aby był w pełni funkcjonalny.

Nie tylko uczeń potrzebuje biurka — dziś niemal każdy z nas pracował lub pracuje z domu. Kanapa w salonie nie jest dobrym miejscem do pracy. Dla higieny psychicznej powinniśmy oddzielać przestrzeń wypoczynkową od tej przeznaczonej do pracy. Dlaczego? Aby wiedzieć, że istnieje granica pomiędzy tymi dwiema dziedzinami życia. Łatwo jest wpaść w pracoholizm lub dla odmiany pułapkę prokrastynacji, gdy praca w domu odbywa się tam, gdzie powinniśmy wypoczywać. Dlatego nawet w niewielkiej przestrzeni warto wygospodarować dla siebie miejsce przeznaczone wyłącznie do wykonywania czynności zawodowych. Podstawą jest tu małe biurko lub konsola albo sprytnie ukryty, rozkładany blat. W co wyposażyć miejsce do pracy i nauki? Mamy dla Ciebie kilka propozycji.

Tablice na notatki

Trudno zapamiętać wszystko, co mamy do zrobienia i często zdarza się, że zaskakuje nas upływający właśnie deadline. Tablica na notatki to miejsce, na którym możesz zawiesić planer i zapisywać najważniejsze terminy — dzięki temu masz je w zasięgu wzroku i automatycznie je zapamiętujesz. Ważne informacje, które dotyczą Twojej pracy — numery telefonów, kont czy bieżące informacje również dobrze jest mieć zawsze pod ręką. Zamiast ich szukać, wystarczy zerknąć na tablicę. To drobna zmiana w organizacji pracy, która owocuje sporą oszczędnością czasu.

Do wyboru masz różnego typu tablice: korkowe, magnetyczne lub suchościeralne. Do tablic korkowych informacje przypinamy za pomocą szpilek, na suchościeralnych zapisujemy informacje specjalnym flamastrem. Ale najwygodniejsze są tablice magnetyczne — magnes nie wymaga przykuwania kartki, więc możesz zawiesić na niej nawet ważne dokumenty bez obaw, że się zniszczą. Tablice zwykle wyposażone są w zestaw magnesów, ale możesz je zastąpić innymi — kolorowymi lub tymi, które przywiozłeś z wakacji. Dzięki temu Twoja tablica na notatki nabierze ciekawego wyglądu.

Kosze na papier

Podczas prac biurowych zużywamy sporo papieru, aby nie odrywać się od pracy, dobrze jest mieć kosz na papier pod ręką. Niewielki pojemnik nie zajmie wiele przestrzeni, a pomoże Ci utrzymać porządek na biurku. Możesz dopasować go do wystroju wnętrza tak, aby całkowicie się w nie wtopił. Kosze na papier nie muszą być nudne — można znaleźć takie, które pięknie wpisują się w aranżację nowoczesnego wnętrza.

Akcesoria do biura

Lampki na biurko

Kluczowym elementem wyposażenia miejsca do pracy jest odpowiednie oświetlenie. Lampka na biurko powinna świecić mocnym, ale nie oślepiającym światłem. Jej wielkość i kształt również mają znaczenie. Dobrze jest wybrać lampkę z regulacją, dzięki temu będziesz mógł ustawić ją tak, by oświetlała powierzchnię blatu tak, jak sobie tego życzysz. Korzystanie wyłącznie z górnego oświetlenia nie jest dobrym rozwiązaniem — jego moc jest niższa, a pozycja przy biurku może powodować, że będziesz sam zasłaniał sobie to, co masz na blacie. Lampka na biurko rozwiązuje ten problem i zapewnia optymalne oświetlenie do pracy. W przypadku lampki na biurko ucznia warto wybrać model LED z możliwością sterowania mocy żarówki. Dzięki temu lampka na biurko może również pełnić funkcję lampki nocnej.

Podobnie jak kosz na papier czy tablica na notatki, lampka na biurko może być ozdobą wnętrza. Wybór modeli jest ogromny, więc możesz idealnie dopasować lampę do stylu, w jakim urządzone jest wnętrze. W przestrzeni w stylu loft świetnie prezentują się lampy techniczne, do eleganckiego wnętrza wybierz model klasyczny z giętego metalu i szkła.

Organizery na biurko

Porządek na biurku to podstawa. W dobrze zorganizowanej, schludnej przestrzeni zdecydowanie lepiej się pracuje. Nie musisz tracić czasu, aby znaleźć niezbędne artykuły biurowe. Do zaprowadzenia ładu w przestrzeni do pracy pomoże organizer na biurko. Forma niewielkiego pojemnika z przegródkami mieści na każdym biurku, a zdecydowanie ułatwia pracę. Organizer biurowy to najlepszy sposób na posortowanie wszystkich niezbędnych przyborów piśmienniczych oraz drobnej elektroniki.

Możesz ułożyć w nim długopisy, karteczki memo, ale też słuchawki czy ładowarkę do smartfona. Kiedy myślimy organizer na biurko - przed oczyma staje nam metalowy koszyczek. Jeśli ta klasyka nie pasuje do Twojego biurowego kącika w salonie, nie musisz rezygnować z organizera. Wybór tego typu wyposażenia biurowego jest ogromny i nie ogranicza się do prostych, metalowych konstrukcji. Organizery na biurko to również ładne drewniane lub bambusowe pudełeczka. Warto je wybierać, bo wpisują się trend aranżowania przyjaznych i ekologicznych wnętrz.

Przedstawione powyżej rozwiązania są bardzo proste i niedrogie. Z drugiej strony bardzo skuteczne, gdy chcesz urządzić przyjazne miejsce do pracy i nauki, które przy okazji cieszy oko. Praca w domu może być komfortowa i nie powinna wiązać się z zaburzeniem prywatnej przestrzeni. Estetyczne i uporządkowane domowe biuro może, a nawet powinno wzbogacać wnętrze Twojego mieszkania.


Organizer na biurko bambusowy, 2 szufladki, 24x12x14 cm
Organizer na biurko bambusowy, 2 szufladki, 24x12x14 cm
Organizer na biurko bambusowy, 2 szufladki, 24x12x14 cm
5five Simply Smart
99,99 zl
Lampka na biurko POSER ARCHI, regulowana, kolor czarny
Lampka na biurko POSER ARCHI, regulowana, kolor czarny
Lampka na biurko POSER ARCHI, regulowana
Atmosphera
279,99 zl
Tablica magnetyczna WOCHENPLANER + 3 magnesy, 60x40 cm, ZELLER
Tablica magnetyczna WOCHENPLANER + 3 magnesy, 60x40 cm, ZELLER
Tablica magnetyczna WOCHENPLANER + 3 magnesy, 60x40 cm, ZELLER
ZELLER
134,99 zl
Kosz na papier z siatki stalowej, ZELLER
Kosz na papier z siatki stalowej, ZELLER
Kosz na papier z siatki stalowej, ZELLER
ZELLER
od 39,99 zl
Prostokątny kosz na papier z siatki stalowej, ZELLER
Prostokątny kosz na papier z siatki stalowej, ZELLER
ZELLER
44,99 zl
Wyprzedaż
Lampka na biurko z metalu, szara, do czytania.
Lampa na biurko z metalu, biała, do czytania.
Lampka na biurko z metalu
Atmosphera
od 69,99 zl Cena regularna 84,99 zl Zyskujesz 15 zl